May 5, 2014

BRUGES AND ANTWERP











Waking up with the sun. How great. My plans for the day were to go to Bruges. So I went. But stayed for less than an hour. I really hated it. So crowded with entire buses of tourists. And I don't like to wait in line to take the same picture than the thousand of people around me. The city is pretty, of course, but it looks a little bit like a movie set.
Anyway, I have my rolling house, I can move when I want to. I'm now in Antwerp (from the fourth picture). I arrived after an hour drive. And I like it here. Different, alive and more charming to me. I've walked around for hours, got lost, had homemade lemonade and took time to just read outside. So nice.
I've slept in a special RV area a little bit outside the city, surrounded by retired people with giants RV. But it was great not to think about noises and to let the door open late.
I'm leaving Antwerp at the end of the afternoon, to sleep somewhere on my way to Amsterdam. I'll see my friend Natasa again! So happy!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

C'est tellement agréable de se réveiller avec le soleil. J'avais prévu d'aller à Bruges, et j'y suis donc allée. Mais je suis restée je pense moins d'une heure. Bondé de touristes qui débarquent par bus entiers. Je n'aime pas vraiment faire la queue pour prendre la même photo que tout le monde. La ville est jolie, mais ressemble un peu à un décor de cinéma.
Le bonheur d'avoir ma maison sur roues, je peux bouger quand je veux. Je suis donc maintenant à Anvers (à partir de la quatrième photo). Seulement une heure de route. Comme je préfère cette ville; différente, plus vivante, plus charmante. J'ai marché dans les rues pendant des heures, je me suis perdue, j'ai bu une limonade en terrasse et j'ai pris le temps de lire un peu. Parfait.
J'ai dormi dans une aire spéciale camping car, entourée de couples de retraités et leur camping cars géants. Mais ça fait du bien de ne pas penser aux bruits et de laisser la porte grande ouverte.
Je quitte Anvers ce soir pour aller dormir quelque part sur la route d'Amsterdam. Je vais revoir mon amie Natasa, je suis si contente!

No comments:

Post a Comment