May 24, 2014

FROM SWEDEN TO NORWAY











Oh, it's been a while since my last post. Well, I'm in Oslo! Crossed the border two days ago, cried of making my dream fucking true (fucking love to use fucking all the time).
I'll make it short. From Göteborg I went to Tjörn and Orust, small islands on the westcoast of Sweden. Crossed the country to sleep next to the Vänern lake. I've met Tobias, just for breakfast. Offered him my really disgusting coffee (sorry about that). He did scared me parking next to me at 3 in the morning. He's driving around Sweden alone for a few weeks. We've spent early hours together. Super nice. Then I went west and he went east.
I've spent the day reading next to a lake in Nössemark. And when I was tired of my perfect afternoon, well, I've just crossed the border, you know. Norway. Finally. After two kilometers, I saw a lake, and just dived in it. Perfect, perfect, perfect.
And I've spent a day and a half in Skjaerhalden, a small island in the realy south east of Norway, at André's place. He a friend of my grand-parents. They met years ago while they where travelling in the counrty. Family business, I told you.
And now Olso, for a few days. Love at first sight.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oh, ça fait un petit moment que je n'ai pas posté. Et bien je suis à Oslo! J'ai franchi la frontière et j'ai versé ma larme en réalisant que c'est un putain de rêve qui devient réalité (dans la bouche d'une jeune fille).
Je vais faire court. De Göteborg je suis allée sur les îles de Tjörn et de Orust, sur la cote ouest. J'ai ensuite traversé le pays pour dormir près du lac Vänern. J'ai rencontré Tobias, pour le petit déjeuner. Je lui ai offert mon immonde café (désolé!). Il m'a bien effrayé en se garant à coté de moi à 3h du matin. Il voyage seul à travers la Suède pendant quelques semaines. Nous avons passé les premières heures de la journée ensemble. Très chouette. Et je suis partie à l'ouest, et lui à l'est.
J'ai passé l'après-midi à lire près d'un lac à Nössemark. Et quand j'en ai eu assez de mon après midi parfaite, et bien, j'ai juste franchi la frontière. La Norvège, enfin. Après seulement deux petits kilomètres, j'ai vu un lac. Et je m'y suis jetée. Parfait, parfait, parfait.
J'ai ensuite passé un jour et demi à Skjaerhalden, une petite île tout au sud est du pays, chez André. C'est un ami de mes grands-parents, qu'ils ont rencontré il y à des années lorsqu'ils voyageaient en Norvège. Histoire de famille, je vous dis.
Et maintenant Olso. Pour quelques jours. Le coup de foudre.

No comments:

Post a Comment