May 5, 2014

OOSTENDE













Last day in Brussels. I'm following advices Fanny gave me and take a nice walk in a pretty neighborhood, from bookstores to restaurants. The Peinture Fraiche bookstore is just awesome.
Then, I'm leaving Brussels to go sleep on the coast. By chance, I find myself driving along a desert  huge beach. A few RVs and trailers are parked along the dyke. I decide to stop there for the night. Walking on the beach, freezing wind, crazy colours. First tears of joy. And it's "only" Belgium.
Then, cold and really dark night. I'm not even afraid

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dernier jour à Bruxelles. J'ai suivi les conseilles de Fanny qui m'a donné un petit itinéraires entre librairies et restaurant dans un joli quartier. La librairie Peinture Fraiche est plutôt formidable.
J'ai ensuite quitté Bruxelles pour aller dormir sur la côte. Au hasard du trajet, je me retrouve longeant une immense plage déserte. Quelques camping cars et caravanes sont garés le long de la digue. Je décide de m’arrêter là. Marche sur la plage, vent glacial, coucher de soleil fou, des couleurs incroyable. J'ai lâché ma première larme de joie. Et ce n'est "que" la Belgique. Ensuite nuit plutot glaciale et noir complet. Je n'ai même pas peur.

No comments:

Post a Comment