June 10, 2014

FROM GEIRANGER TO TRONDHEIM















From Lom, and after lunch in front of the mountains, I went to the the Geiranger fjord. I'm actually happy that I did my little cruise on a less crowded one. Then I've walked a little bit in the mountains and after, I've met Elodie and Damien. I was about to find a place to sleep and after two minutes of talking, we decided to look for a place together. We've spent an awesome evening just before the scary part of Trollstigen (trolls road), playing games and eating ice cream. We had a huge breakfast, then tried to stay as long as we could with our feets in the cold river (or the walk bare feet on snow) It was perfect. Happy that I've "jumped" on you guys!

I've been to Alesund. Nothing to talk about, it was sunday. Then from there I took the Atlanterhavsveien, the Atlantic road. Scary bridge between tiny islands. Then Kristiandsund. Holiday. Everything closed and nothing to say about it either. But I've found a nice place to spend the evening, reading in front of the water and just napping in the sun.

And today I'm in Trondheim, in a cute café (last picture). Nice city, reminds me of Göteborg and Bergen at the same time. After, I'll drive slowly north, and I'll meet Mike again in Bodø, to do the Lofoten islands together. Cool cool cool!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Après avoir déjeuner face à la montagne, de Lom, je suis allée au Geiranger fjord. Je suis contente d'avoir fait mon petit tour en bateau dans un fjord moins fréquenté. J'ai ensuite fait une rando, puis j'ai rencontré Elodie et Damien. J'allais cherché un endroit où dormir et après avoir parler deux minutes, nous avons décidé de chercher ensemble. Nous avons passer une super soirée en haut de la Trollstigen (la route des Trolls), à jouer à des jeux et à manger de la glace. Le lendemain, énorme petit déjeuner et défi de rester le plus longtemps les pieds dans la rivière (ou de marcher nu pieds sur la neige). C'était parfait. Elodie et Damien, je suis contente de vous avoir un peu sauté dessus!

Je suis allée à Alesund. C'était dimanche, pas grand chose à en dire. J'ai ensuite pris la route de L'Atlantique. Des ponts farfelus entre des iles minuscules. Puis Kristiansund, mais c'était un jour férié. Je n'y suis pas restée longtemps. J'ai passé la soirée d'hier un peu plus loin, à lire en face de l'eau et à juste faire la sieste au soleil.

Je suis aujourd'hui à Trondheim, dans un joli café (dernière photo). Agréable ville qui me rapelle à la fois Göteborg et Bergen. Ensuite, je conduirais doucement vers le nord. Je retrouverai Mike à Bodø, et nous visiterons les Lofoten ensemble. Cool cool cool!

No comments:

Post a Comment