June 4, 2014

LANDSCAPES















From Olso I went to the center of the country. I wanted to hike that Gausta mountain but as you can see, a little bit too snowy for my hiking skills and equipement. I've decided to hike a smallest one, just in front on Gausta. Awesome hike, alone. Awesome lunch break. Perfect. The landscapes are unbelievable and they change in two kilometers from snow to deep forrest.
And I've met Colette and Louis in Dalen. They've seen the whole world. Really. I love their gift that you don't take with you but only take a picture of.
I don't feel like telling every tiny details. Just know that Norway is amazing.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Après Oslo, je me suis dirigée vers le centre du pays. Je voulais gravir la montagne Gausta, mais comme vous pouvez le voir, il y avait un peu trop de neige pour mes compétences en randonnées et mon équipement de novice. J'ai donc marché sur une plus petite montagne, en face de Gausta. Randonnée formidable, totalement seule. La meilleure pause pique nique de tous les temps. Parfait. Les paysages sont dingues et changent tous les deux kilomètres. Du mètre de neige à la foret profonde.
Et j'ai rencontré Colette et Louis à Dalen. Ils ont fait le tour du monde. Vraiment. J'aime beaucoup leur cadeau qui peut uniquement être photographié si on veut en garder un souvenir.
Je n'ai pas envie de raconter tous les détails. La Norvège est juste incroyable, c'est tout ce que vous devez savoir.

No comments:

Post a Comment